Marinestuen er klar til jer alle!

Så har arbejdsholdet været hele stuen rundt, og nu er vi klar til at holde vores næste møde eller foredrag. Desværre meddelte Chefen ikke, at vi kunne stikke til havs…. men vi må lægge til kaj og vente på bedre vejr, inden vi atter kan sætte stævnen ud mod de åbne vidder og fjerne horisonter. Og når man taler om de åbne vidder, så sætter man også ord på den opdaterede marinestue år 2021, som har undergået en forvandling, som både har skabt et større rum, så vi kan være flere, men så rummet også er lyst og indbydende efter et farveskift.

Jeg vil gerne takke alle fra vagtholdet, som har hjulpet med denne forandring. En stor tak for en fantastisk arbejdsindsats, og godt kammartskab.

Hvor er vi så henne i foreningen efter et halvt år, hvor vi ikke har mødtes - det er jo 1000kr.-spørgsmålet? Jeg håber, at vi er et stærkere sted for Københavns Marineforening. Et sted, hvor vi nu kan afholde foredrag for flere medlemmer og deres støtter, hvor vi kan komme igang med rekruttering af nye besætnings-medlemmer, og måske danne en ”Support” gruppe som kan være dem, der støtter os i hverdagen, men ikke er medlemmer af foreningen. Dén opgave håber jeg, at I alle vil være med til løse.

Vi ser også ind i en fremtid, hvor Holmen ændrer karakter, forhåbentligt til et sted hvor københavneren også får øjnene op for dette fantastiske sted, og et sted hvor man har viljen til at bibeholde Flådens historie i København. Til sidst skal vi huske vores formål med Københavns Marineforening - at støtte op om Søværnet, huske at tovværket i vores medlemstegn er symbolet på, at vi skal passe på hinanden og hjælpe hinanden som en naturlig del af vores forening.

Vi afventer nu sejl-ordre, når stormen har lagt sig, med maskinen smurt, plotterbordet er klar, gnisten sidder klar, og vagtchefen er på sin plads. Så når Chefen siger, ”lad gå det hele”, så er vi klar.

Velkommen til jer alle.

Med de bedste marineforenings hilsner

Per Vilstrup

Københavns Marineforening

Tilmelding

Af hensyn til skafning SKAL der foretages tilmelding til alle møder til Banjermesteren på telefon 2837 8427 eller på mail: kbhmf@outlook.dk SENEST mandagen før mødet kl. 12.00.

27-April-2021

Bestyrelsesmøde

Lukket bestyrelsesmøde. Emner der ønskes behandlet indsendes til bestyrelsen.

20-Maj-2021

Foredrag Forsvarsministeren

Marinestuen kl. 18.00 afholder forsvarsminister Trine Bramsen foredrag.

17-Juni-2021

Generalforsamling

Under forudsætning af at retningslinierne for forsamlinger tillader det afholdes generalforsamling i Marinestuen kl. 18:00
Indkaldelse og dagsorden fremgår af Udkiggen februar.

24-Juli-2021

Grillarrangement

Kl. 13 afholdes Marineforeningens tranditionsrige grillarrangement foran marinestuen.

Formål